Podle průzkumu, který se uskutečnil poměrně nedávno, se téměř polovina dotázaných IT manažerů malých a středních firem v celé Evropě obává obnovy dat po útoku viru nebo selhání pevného disku a klasifikuje tento stav jako stresující zážitek.
Průzkum malých a středních firem, uskutečněný výzkumným institutem Vanson Bourne pro společnost Acronis v říjnu 2009, se zabýval úrovní stresu, ve kterém jsou IT manažeři, pokud se jedná o procesy obnovy po havárii. Průzkum zjistil, že jedním z hlavních zdrojů napětí je zabezpečení dat pro vedení. 29 % respondentů hodnotí stres způsobený ztrátou dat výkonného ředitele stejně, jako kdyby před odletem na dovolenou na letišti zjistili, že si zapomněli pas. Dalších 29 % respondentů to kvalifikovalo jako stejně stresující, jako kdyby přišli pozdě na pracovní pohovor.
Při dotazu, od koho vnímají při obnově dat největší tlak, 59 % cítí největší napětí ze strany výkonného ředitele nebo šéfa, kdežto jedna čtvrtina IT manažerů se vlastně nejvíce stresuje sama. Tento výzkum ukazuje, že i když si IT manažeři uvědomují, jak důležité je zálohování a obnova, přesto často nemají připravené správné procesy, aby plně důvěřovali svým postupům pro obnovu po havárii. To vede k vysoké hladině stresu v mnoha organizacích.
Výzkum ukázal, že většina (72 %) organizací se stále spoléhá na strategii zálohování na konci dne, přičemž je zarážející, že 1 z 10 firem zálohuje data nanejvýš jednou týdně. Pouze menšina zálohuje každou hodinu. Spoléhání se na tyto strategie v případě selhání systémů znamená, že mnohé podniky riskují ztrátu celých dnů práce, což může vést k podstatným ztrátám produktivity a zisku.
Zdroj: Acronis – tisková zpráva
Programy ke stažení jsou na Slunečnici bez virů a spyware.